Brev:
Svær at få til at sove videre om natten
15. april 2013
Alder:
4 mdr.
Svær at få til at sove videre om natten
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar, det har hjulpet os til at forstå vores datter lidt bedre og få lidt ro i at vi gør det rigtige.
Vores datter er nu godt 4 måneder har indtil nu haft for vane at falde i søvn om aftenen ved mit bryst, og det har vi efter dit svar accepteret, og det har fungeret fint. Nu er vi i midlertid gået i gang med at vænne hende til at falde i søvn selv i sin vugge, for at få lidt mere rytme og gøre hende mindre afhængig af mig. Det går egentlig ok - nogle dage bedre end andre. Vi gik i gang for ca en uge siden og det er lykkedes hver aften på alt fra 1 time til et kvarter. Det foregår uden skrig og skrål, bare med lidt piveri, hvor hun lige skal tages op mærke, vi er der - vi synes bestemt det går fremad og er en succes.
Når hun falder i søvn selv, betyder det også, at hun sover mere roligt og længere. Vi putter hende mellem 19.30 og 21 alt efter hvordan hun har sovet om dagen, også sover hun 7-8 timer, hvilket jo er dejligt. Problemet er i midlertid, at hun, når hun vågner engang mellem 3 og 4, er meget frisk og svær at få til at sove videre. Hun kommer over til mig, spiser og er så frisk, snakker og sparker løs med benene. Det går i hvert fald en time og oftest mere med at få hende til at sove igen. I morges vågnede hun halv fem og der lykkedes det faktisk ikke at få hende til at sove inden vi stod op.
Lidt Info om hende:
- Hun vil ikke tage sut. Vi prøver fortsat...
- Jeg ammer hende fuldt og det har altid fungeret fint. vi er begyndt at give hende sutteflaske for 14 dage siden, og efter lidt indkøring tager hun den fint, og får en flaske en gang om dagen - om aftenen, men ikke som godnat mad. Det er igen for at gøre hende lidt mindre afhængig af mig.
- Vi er også lige begyndt på grød og det har hun fået 3 dage nu. Det går strålende, og hun kaster sig næsten over det og spiser alt det, vi giver hende. Vi giver hende det kun en gang om dagen, for at holde fast ved mælk som primær ernæring.
- Hun er lidt lille i det, men ikke for tynd. Bare på de lave kurver både mht vægt og højde.
Mit spørgsmål er, om du har nogle gode råd til, hvad vi skal gøre om natten, så det ikke skal tage over en time at få hende til at sove videre.? Jeg har læst lidt om det der drømmemåltid, og vi har overvejet at give hende en flaske i søvne inden vi går i seng om aftenen. Er det noget du vil anbefale?
Tak for en masse spændende læsning.
Hilsen AB.