Brev:
Godnat og sov godt :)
12. april 2013
Alder:
5 mdr.
Godnat og sov godt :)
Kære Helen
Tak for dit tidligere svar. Vi er gået i gang med både grød og grøntsagsmos - så nu kan jeg mætte Frida uden flaske.
Jeg har lige et spørgsmål omkring putningen til natten. Det er nemlig sådan at hun ved de to første lure er lige til at lægge i sengen efter sang og så sover hun, men hendes powernap og til natten er næsten umuligt.
Frida blev fem mdr den 5. April og hendes dagsrytme ser sådan ud
Kl fem/ seks: ammes og sover visere
Kl syv / halv otte: står op ammes
Leger mv
Ammes
Kl 9/ halv ti formiddagslur (ca 1 time)
Ca kl 11 grød
Leg ogå evt bad for at gøre hende træt til næste lur
Ammes
Kl ca halv et/ et lur (går gerne med hende 2 timer)
Ammes
Lege
ammes
Halv fem - seks: Lur (meget svær at lægge)
Varer ml 30 min til en time
Grøntsagsmos
Hygge i sofaen
Ammes
Sover (ml otte og ti)
Nat ammes en gang
Jeg gør det samme som ved de tidligere lure. Synger den samme sang og samme rutine, men selvom hun er faldet sammen i sofaen - vågner hun lige som op i sengen, og jeg må tit tage hende ind i stuen igen 1-3 gange forbi hun simpelhen ikke virker træt nok, dvs hun vågner ligesom op i sengen.
Ville det være godt at vente med badet til om aftenen og gøre det til en del af nat rutinen? Om aftenen "leger" vi ikke med hende, men ser gerne tv eller lignende afslappende. Er det fordi hun ikke bliver træt nok af dette?
Håber på et godt råd. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mia