Brev:
Føler han sig forladt ved aflevering i institution?
12. oktober 2004
Alder:
15 mdr.
Føler han sig forladt ved aflevering i institution?
Emiel (15 måneder) er og har den sidste måned været meget afhænging af mig, sin mor. Jeg kan ikke gå et par skridt fra ham før, at han begynder at græde. Det går jeg ud fra er meget normalt, og jeg accepterer dette ved, at være at være tæt ved ham.
Men nu er han også begyndt, at græde hjerteskærende i vuggestuen når personalet og andre ukendte forældre forlader stuen. Mit spørgsmål er om det også er normalt? Idag da jeg afleverede ham oplevede jeg det personligt. Han græd hjerteskærende i de ti minutter jeg var der, for hele tiden kom og gik andre forældre jo. Det var lidt hårdt, at opleve, da selv jeg ikke kunne trøste ham.
Er der noget jeg kan gøre for, at hjælpe ham igennem denne periode og hvor lang tid varer sådan en periode normalt?
Mange hilsner fra Dorthe