Brev:
Vælling, søvn og ondt i maven
12. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Vælling, søvn og ondt i maven
Min søn på snart 4 1/2 måned har den sidste lille måneds tid sovet uroligt om natten. Derfor har vi besluttet at forsøge med en flaske vælling inden han skal sove. Mit spørgsmål er nu, hvornår og hvordan han skal have vællingen? Skal jeg først give ham bryst, og så slutte af med vællingen, eller skal jeg springe den sidst omgang bryst over inden aftenputningen, og give ham en flaske vælling?
Han havde kolik de først måneder, og jeg er selvfølgelig nervøs for, om vællingen kan give ham ondt i maven, da vores zoneterapeut mener, at årsagen til hans kolik skyldes umodne tarmsystemer, og at han godt kunne få problemer igen ved overgangen til skemad? Tror du det er noget jeg skal bekymre mig om? Min tanke er bare, at vælling måske er blidere end mos/grød.
Han vejer 7,3 kg (v. fødslen 3732) og har "kun" taget 1 kg på de sidste to måneder. Men virker ellers tilfreds og glad om dagen.
Venlig hilsen
Mathilde