Svar: Min pige på 7 mdr. har hård mave
22. juli 2003
Alder:
7 mdr.
Kære Mette
Tak for de søde ord. Det er fint at din datter spiser rugbrød, så kommer skemaden jo nok på et tidspunkt.
Man skal jo forsøge at spare på sukkeret, men netop sukker virker fremmende på afføringen og kan være med til at give lidt blødere mave. Du kan med fordel give din datter lidt frugtmos. Det er sødt og mange børn kan godt lide det.
Undgå sødmælk men vælg istedet modermælk eller almindelig modermælkserstatning (dvs ikke tilskudsblanding). Højt indhold af fosfor kan gøre afføringen knoldet.
Sørg for at hun får rigeligt med væske især i øjeblikket, hvor det er varmt. Hun behøver ikke at have afføring hver dag, hvis hun ellers trives og ikke har problemer.
Håber du kunne bruge ovenstående.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske