Svar: Grød og afføring - 4 mdr.
10. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Hej
Hvis din søn ammes fuldt ud ved siden af grøden, så er det helt i orden, da der jo kan gå mange dage imellem afføringerne, når man ammer.
1/4 portion grød er så lidt, så han behøver ikke have afføring dagligt på dette. Derudover vil jeg sige at ikke alle børn har afføring dagligt, selv om de får skemad. Tænker man på voksne, så har alle voksne heller ikke afføring dagligt, men nogle har hver 2-3 dag og det er i orden.
Mange børn har dog brug for hjælp til at holde maven igang, når de begynder på overgangskosten og altså får mere fast føde. Men så længe dig søn ikke har mavesmerter eller er generet af det, så er det altså helt i orden.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske