Brev:
Søvn og evt ammestop fem mdr
4. april 2013
Alder:
5 mdr.
Søvn og evt ammestop fem mdr
Kære Helen
Jeg har lige nogle tanker som jeg har behov for at vende med dig.
Min datter bliver i morgen fem mdr og hun er født to dage efter termin. Hun er en stor pige der ved fire mdr besøg af sp vejede 8,7 kg og var 66 cm høj.
Det første er at hun er begyndt at råbe meget - hvilket jeg har læst er normalt, at man afprøver stemmen, og hun virker ikke ked af det, men smiler samtidig. Det er dog ret frustrerende at høre på råb sådan en hel dag - er det bare en periode eller?
Fra ikke at have villet tage flaske sluger hun hver aften 120 ml mme før sengetid. Det er ikke forbi jeg ikke selv har mælken, men hun ligger og kører rundt når jeg ammer hende og det bliver frustrerende for os begge to. Det er som om hun kaster sig over brystet og kan ikke få nok og efter et par min gider hun ikke mere selvom hun efterfølgende vil spise af flaske. Er hun ved at vælge brystet fra?
De sidste par nætter er hun begyndt at vågne hver anden time natten igennem hvor hun så bliver ammet men ikke vil have særligt meget. Nogle enkelte gange har hun fået sin sut og så er hun faldet i søvn igen. Hun har tidligere sagtens kunne komme igennem denne lette søvn selv og jeg har kun taget hende op for at spise ca hver fjerde time hvor jeg ved hun er sulten. Kan det være at min mælk bare ikke mætter hende mere og hun defor ikke rigtigt gider amme - heller ikke om natten og hun defor er sulten og vågner tit?
På forhånd tak for din hjælp.
Mia og Frida