Brev:
Vil ikke løfte hovedet!
4. april 2013
Alder:
4 mdr.
Vil ikke løfte hovedet!
Hej Helen.
Har brugt dine svar rigtig meget og læst hvad andre har haft af problemer og syntes det er rart at man kan finde så meget hjælp på nettet, men nu har jeg oprettet mig selv, så jeg kan skrive til dig også :-)
Jeg har en søn på næsten 4 mdr. Han er rigtig god til at ligge på maven og løfte og holde hovedet selv. Men når jeg ligger ham på ryggen, vil han overhovedet ikke løfte hovedet og komme op og sidde. Har trænet lidt, men han bliver bare liggende. Hvis jeg hjælper ham op så springer han sidde punket over og strækker sig, så han kommer direkte op og stå, for det vil han rigtig gerne.
Han gider heller ikke rigtig at sidde ved os, så strækker han sig og bliver irriteret, han skyder maven frem, i stedet for tilbage, som om han har noget i maven der klemmer og ikke er rart at bøje sammen.
Nogle gange vil han gerne sidde lidt, men der går ikke lang tid inden han strækker sig igen, for at komme væk. Han har som lille døjet utrolig meget med maven og prutter rigtig meget, så tror han stadig har meget luft i maven til dagligt.
Har dog også en anden ting, har kæmpet utrolig meget med søvnen, skal virkelig hjælpe ham med at sove og tit gå tur med barnevognen, for at få ham til at sove. Han er mega nysgerrig og vil ikke give sig hen til søvnen, hvilket resultere i at han bliver total overtræt og pylret, hvis jeg ikke får ham puttet, han kan max. være vågen i 1 1/2 time, så er han færdig og hvis vi er nye steder, kan han kun klare en time. Hvornår begynder de at kunne klare flere indtryk?
Med venlig hilsen
Signe