Brev:
Urolig søvn 9 mdr
3. april 2013
Alder:
9 mdr.
Urolig søvn 9 mdr
Hej Helen.
Så er jeg tilbage igen, med endnu et spørgsmål angående min søn, som bare ikke er god til at sove om natten.
Min søn trives godt om dagen, han sidder, er ved at lære og kravle og han rejser sig ved ting. Han er generelt meget glad og trives. Han sover godt i sin barnevogn om dagen. Er ikke god til at spise, han er ikke særlig ineresseret i mad. Han spiser meget små portioner, og gider slet ikke grød. Han vil gerne have rugbrød og grahamsbrød, ostehaps, og frugt. Han vil også gerne have hele stykker kartoffel eller kød. Han vil selv... Han er meget knyttet til mig og vil gerne være samen med mig hele tiden.
Hans rytme ser ca. sådan her ud:
Står op 06, spiser lidt rugbrød, ammes og puttes kl 8.30, sover 2 timer, frokost med rugbrød, ostehaps, kyllingepølser, mos, ammes og puttes igen 13.30 og sover 1,5-2 timer spiser bolle med smør, 17,30 aftensmad, tilbydes det vi spiser, 19 tilbydes grød det vil han ikke. ammes og puttes 19.45, så sover han til ca. 24 ammes og over videre i sengen hos mig, han vil ikke være alene, tigger så om mælk gange, ammer ham ca 04, fra 04-06 er han vågen mange mange gange.
Jeg har læst flere af dine svar og har prøvet, at stryge ham over ryggen, putte med sutteklud, med sut, pakket ind i dynen, holdt i hånd, beroligende ord, men ingenting virker. Jo længere natten skrider frem jo mere urolig og dårlig sover han. Jeg har brug for hjælp til hvordn jeg får ham til at sove roligt og videre fra kl. 04. Jeg vil også gerne stoppe med at amme, og få ham til at sove om natten uden mælk. Er i tvivl om hvor store mængder mad han skal spise om dagen for at kunne holde sig mæt om natten?
Så nogle gode råd til en ekstrem træt mor, som trænger til noget nattesøvn