Brev:
18 mdr og en umulius når han skal sove
2. april 2013
Alder:
18 mdr.
18 mdr og en umulius når han skal sove
Hej Helen.
Det er heldigvis et stykke tid siden jeg sidst har haft brug for din hjælp :-)
Men men nu har jeg så også rigtig meget brug for den- min søn vil simpelthen ikke falde til ro når han bliver puttet.
Vi har ændret lidt på putte rutinen - vi kører på 2. uge nu. Han kommer i nattøjet, får lidt frugt sammen med sin søster (har han ikke spist så meget til aften, får han enten havregrød eller yoghurt med havregryn), så får han børstet tænder, der drikkes en tår vand og der siges godnat til de andre to inden vi går ned på hans værelse. Her lægges han i sengen og får dynen over sig, mens jeg lukker vinduet og ruller gardinet for. Så finder jeg en bog, som vi læser lidt i. Bagefter får han 120 ml mme (vi er ved at fase denne ud), han får sut i munden, jeg lægger hans bamse tæt på ham, kysser ham og siger godnat. Og så begynder alt det sjove.
Som en fjeder står han op og græder (det er ikke hjerteskærene gråd men jeg gider da ikke være her, gråd) så han får altså lov til at brokke sig lidt. Som regel stopper han kort tid efter- men så ligger han og leger nede i sengen i en times tid inden han begynder at græde igen - denne gang er det som regel meget hjerteskærene, så jeg går ned til ham og trøster ham - som regel uden at tage han op - for derefter at lægge ham ned igen. Denne gang bliver jeg inde på værelset, hvor jeg sidder med ryggen til ham. Nu går der mellem 10-20 min, men så sover han også! Altså efter jeg har sagt til ham, med en meget bestemt tone, at NU skal han lægge sig.
At det skal tage så lang tid, er jo ikke holdbart i længden, men hvad kan vi gøre, for at vise ham, at han skal sove og ikke lege?
Mange hilsner fra en mor med en umulius:-)