Brev:
Flytning af spisetidspunkter
1. april 2013
Alder:
4 mdr.
Flytning af spisetidspunkter
Hej Helen.
Du skriver at det er bedst, hvis man giver mad inden de puttes til lur. Men hvordan får man det lige rykket? Vores datter har altid spist når hun vågnede. Dog efter vi er begyndt på grød om morgen kan hun godt rykkes lidt så der lige går en halv time - time efter det før hun får mælk. ( hun er flaskebarn)
Men jeg har prøvet at dele flasken op så hun får lidt når hun vågner og lidt inden hun kal sove igen... men det virker bare ikke altid til hun gider have noget og så kommer vi bare ud i at hun af og til spise mindre end hun plejer og hun spiser i forvejen ikke den mængde hn skal... men er dog fint med i vægt.
Skal vi bare prøve over en lidt længere periode og så vil det ændre sig?
For du skriver jo også at jo mere de fyldes op om dagen jo bedre sover de om natten... men har vi heller ikke oplevet.
Hun vejer nu ca 6500 g, spiser omkring 7 flasker om dagen mellem 80 og 130 ml... svinger rigtig meget.
Men hvis man skal dele flasken, så får jeg et problem senere på dagen da hun som regel får mad kl. 15 og så kommer ud og sover dagens tredje lur omkring kl. 17, og så plejer hun at få en flaske kl. 18 og kl. 20 når hun puttes til nat. Men hvis jeg skal dele den tror jeg ikke hun gider spise igen kl. 18,og så mangler der jo en flaske... men vil hun så bare spise det mere kl. 20? For vil jo ikke ud i flere opvågninger om natten( har rigeligt i forvejen)
Hun får mad om natten ca. Kl. 23 og 3 +-.
Nogle gode tips?
Hilsen H