Brev:
Urolig søvn med mange opvågninger
30. marts 2013
Alder:
8 mdr.
Urolig søvn med mange opvågninger
Hej Helen.
Så fik jeg brug for lidt andre øjne igen. Synes efterhånden jeg er ved at være en noget træt mor. Min datter på nu 8 mdr. har mange opvågninger både i løbet af aftenen og natten, hvor hun bare lige skal have sutten eller en beroligende hånd. Det hele startede da hun var ca. 5 mdr. Og jeg synes egentligt vi har haft natteroderi siden. Håbede i starten at mere fast føde ville andre mønsteret, men det har det desværre ikke.
Nogle gange har jeg også oplevet at hun er blevet MEGET ked af det og nærmest utrøstelig, der tror jeg måske hun har grædt i søvne og hun derfor er blevet forskrækket over vores hænder for at berolige hende. Oftest går det dog stille og roligt. Udover at vågne mange gange er hun også begyndt at starte dagen mellem kl. 5 og 6 om morgenen.
Oplever hende som meget aktiv i løbet af dagen, der skal ske noget hele tiden og er ikke meget for at sidde for længe på skødet. Hun er en glad pige som sjældent græder, dog har hun godt med temperament som bryder frem ind i mellem :)
Hendes dag ser nu således ud:
Vågner ca. Kl 6 og vi hygger oftest i vores seng.
Kl. 7. Havregrød + vand.
Kl. 9. Frugtmos og vand. Sover herefter. Oftest sover hn her en god lur, ca. 1 1/2 time.
Kl. 11.30- 12. Grønsagsmos, kød/fisk, agurk, peberfrugt og få rugbrødshapsere og vand.
Ca. 13.30 ammes og puttes til lur.
Eftermiddagsluren varierer MEGET, ved ikke hvad der gør at hun nogle dage sover 40 min og andre 2 timer.
Ca kl. 15.30 flerkornsgrød eller øllebrød + frugt og vand. Nogle gang ammes hun sen eftermiddag, med håb om mindre efterspørgsel om natten.
Kl. 18. Grønsagsmos med kød og noget til hånden og vand.
Kl. 19.30-20. Ammes og puttes til natten. Hun sover næsten altid indenfor 5-10 min.
Mellem 23 og 01 ammes.
Mellem kl. 3-5. Ammes.
Håber jeg har fået skrevet de vigtigste ting ned.
Hun er for cirka 1 måned siden rykket på eget værelse, oftest kommer hun ind i min seng ved den sidste amning mellem kl.3 og 5. Synes ikke jeg har mærket nogen forskel på dette, hverken posivt eller negativt.
Har du nogle råd til hvordan vi får hende til at sove bedre og få lidt nattero? Og hvad med eftermiddagsluren? Kunne det være fordi hun ikke er mæt nok af mælk at hun sover så forskelligt der?
Glæder mig til at høre dit svar.
Hilsen Malene