Brev:
Søvn og øreproblemer
28. marts 2013
Alder:
16 mdr.
Søvn og øreproblemer
Hej Helen!
Sidst jeg skrev til dig i december, var ang. Urolig søvn og mange opvågninger.
Vores søn vågnede/ vågner mange gange om natten.
Vi havde været ved læge i septemper og allerede der fik vi at vide der var væske i ørene, men skulle se tiden an. I december orkede vi ikke flere lægebesøg med de øre, havde kun sovet igennem 2 gange på 14 måneder. Så tog til ørelæge, ørene var stadig fyldte med væske og sidst i januar fik vores søn dræn i ørerne.
Allerede samme dag kunne vi se at vi havde en glad dreng (han var også glad før) men for første gang begyndte han at rokke til musikken og man kunne se han kunne høre bedre. Han sagde også denne dag for første gang vov vov. :-) han havde også altid ligget med hovedet meget bagover, det stoppede også fra dag 1.
Men sove igennem er vi aldrig nået til. Han vågnede stadig 2-4 gange om natten.
Men sådan er han nok. :-)
Men for en måned siden fik han så mellemøres betændelse, selvom han havde dræn i. Det begyndte at løbe med snask ud af hans øre. Fik penicillin, og feberen faldt og han fik det bedre. Men der løb stadig snask ud af ørene og efter 2 uger ringede vi til ørelægen som sagde at vi skulle dryppe ørene. Det gjorde vi i en uge og det hjalp ikke. Han fik så igen i sidste uge over 39 i feber. Havde talt med ørelægerne 3 gange på en uge, da han piller sig i ørene hele tiden og hælder hovedet på skrå ned mod skulderen. Vi skulle forsætte med at dryppe og også skylle med eddikevand inden og igen give penicillin. Har nu fået en kontrol tid midt i april. :-(
Kan det passe efter dræn i ørene at drengen skal pille så meget i ørene og stadig ikke sove igennem eller sove godt om natten.
På en god nat er vi oppe 1-2 gange og en dårlig nat mellem 2-5 gange.
Nu bliver han 16 måneder den 30 marts. Og har kun sovet igennem 2 gange. En gang fra 22-6 og en gang fra 20-05.
Min mand har vagten fra kl. 22-02 og jeg fra 02-06. Og vi er bare konstant trætte.
Ved godt du ikke er læge, men er bare så frustreret efterhånden og synes det er så synd at han er så plaget af irritation i de øre. Er det meget normalt at de roder rundt i ørene med fingrene hele tiden.
Så er jeg faktisk blevet fortalt at meget mælk kan give øreproblemer?
Og jeg må her gå til bekendelse at han stadig får en flaske MME til aften inden sengetid, kun af den årsag, at han næsten ingen aftensmad spiser. Det kan f.eks en aften bare være 2 pastaskruer og 3 ærter han vil spise. Så for at det ikke skal være sult der vækker ham oven i de andre opvågninger har vi ikke stoppet med den flaske endnu. Vi giver som regel også lidt grød til ham og ville have stoppet med flaske for et par måneder siden, da der ikke har været nogen reaktion fra ham.
Men pludselig er han selv begyndt mellem kl. 19-19.30 at sige mam mam og gå ud og pege på den tomme sutteflaske. Og bliver faktisk helt vild når jeg gør klar. Så tydeligt at han ber om den nu og er blevet afhængig af den, så aner ikke hvordan jeg skal tage den væk fra ham nu.
Håber du har nogle råd til det hele.
Med venlig hilsen
Den stadig lidt trætte mor :-)