Brev:
Sjatsovning
25. marts 2013
Alder:
4 mdr.
Sjatsovning
Hej Helen.
Tak for dine tidligere svar, men nu har jeg igen et spørgsmål omkring søvn.
Min søn bliver 5 mdr om 1 uge og kan stadig ikke finde ud af at sove længere lure om dagen. Natten fungerer fint, han sover fra 19.30 til ca. 6.00 og får mad kl. 11, kl.3.30 og igen når han vågner. Nogle gange sover han derefter 1 times tid mere.
Problemet er om dagen. Her kan han kun sove 25-30 min af gangen.
Min SP har kommet med forskellige forslag til hvad jeg kan gøre, men jeg synes ikke det virker. Han er stadig træt, når han vågner efter den lille lur, men han kan ikke finde ud af komme videre i søvnen.
Indtil videre har jeg forsøgt at lade ham ligge, og håber at han selv falde i søvn igen... Han er slet ikke ked af det, hvis jeg gør det....han ligger bare og pludre og snakker, men falder ikke i søvn igen. Heller ikke efter 30 min
Nogen gange lykkedes det hvis jeg sidder og stryger ham over panden i 15 mins tid. Så sover han 25-30 min mere.
Jeg synes det virker som om at han stadig er træt, for når jeg stryger ham over panden, ruller øjenene rundt i hovedet på ham, og han gnider sine øjne, samtidig med at han dog kigger på mig og smiler..
Som om det er meget hyggeligere at være vågen når nu mor kommer end det er at sove.
Har du et forslag til hvad jeg kan gøre?
Mange hilsner fra
Carina Isabella