Brev:
Drømmemåltid
21. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Drømmemåltid
Hej Helen.
Tak for dine gode råd.
Jeg ramte "muren" den anden dag og kunne bare ikke mere og farmand måtte tage over den dag - helt. Jeg kunne bare intet gøre for at stille min søn tilfreds. Mad ville han heller ikke have. Nu har han haft et par gode dage med smil og latter, så nu er jeg lidt ovenpå igen.
Min lille søn er stadig en skrigehals men flasken om aftenen i sengen virker super godt og nu går putningen lidt nemmere. Og vi har lagt en pude under madrassen så han har hovedet til højt.
Nå nu til et nyt emne...
Jeg vil gerne spørge dig til råds om nattens måltider og til det du kalder et drømmemåltid?
Min søn sover fra kl 20 aften til et sted mellem 03.30 og 05 - han plejer at "stå op" mellem 05.30 0g 06.30 - men det bliver tidligere og tidligere... imorges kl 04.45 - han ville ikke sove efter sin flaske - Jeg tænker han måske er for udhvilet på det tidspunkt siden han ikke vil sove videre?
Ville det være en ide at give ham den flaske tidligere på natten selvom han sover? Altså vække ham? eller kan man give den i søvne?? Så forstyrrer man ham ikke i de meget tidlige morgen timer og undgår måske at vække ham?
Når han så vågner til gengæld er han så allerede træt igen kl 7-7.15 og så ligger jeg ham i seng igen, han falder hurtigt i søvn og sover 30-45 min og står så rigtigt op - det som om han ikke har sovet færdig når han vågner allerede ved 04-05 tiden?
Det "ødelægger" lidt dagens søvn rytmer når han står så tidligt op for det gør at han har 4 lurer på en dag istedet for 3. Og så kunne det være dejligt, hvis han ville sove færdig hvis du forstår hvad jeg mener.
Med venlig hilsen
T