Brev:
Svøb - 1 mdr.
21. marts 2013
Alder:
1 mdr.
Svøb - 1 mdr.
Hej Helen
Jeg har haft en søn, som indtil han var fire uger sov meget lidt og urolig om natten specielt. Jeg startede derfor med at svøbe ham med succes. Har læst bogen svøb dit barn af Kirsten Sellin.
Han er nu knap 7 uger og nogle gange bliver han irriteret på svøbet (bruger det kun om natten) lige når han er lagt i det. Og så ligger han og bruger en masse energi og brummer og kan ikke falde til ro, men i stedet vågner helt op. De fleste gange forsøger han kun kort halvvejs i søvne at få armene fri og op uden held - og falder derefter til ro. Når han bliver irriteret ender det ofte med at jeg efter noget tid (30 min) vælger at tage ham ud af det, vugge ham eller amme ham i søvn og så forsøge forfra.
Er det en god ide eller skal jeg lade ham blive fri for det, når det nu irriterer ham?
Har forsøgt begge dele uden det store held - han bliver ofte irriteret igen når jeg svøber ham og når jeg ikke gør det, så har han svært ved at falde til ro med en krop, som pludselig kan spjætte vildt igen...
Er der en alder, hvor de ofte vokser fra at kunne lide svøbet?
Hilsen Maria