Brev:
Nattevæder
18. marts 2013
Alder:
6 år, 6 mdr.
Nattevæder
Kære Helen
Jeg ved ikke helt om det er den rette betegnelse, men vi har hvert fald en dejlig dreng på 6½ år, som stadig sover med ble om natten. Bleen er våd hver morgen.
Han har intet problem med det, men jeg er bange for at det kan blive ubehageligt for ham, når han skal til at sove med kammerater osv. Jeg er også i tvivl om, hvornår man reelt regner det for et problem, da jeg er bekendt med at det er meget almindeligt blandt drenge.
Vi har prøvet at finde ud af, hvornår det er han tisser og han siger selv at det er om morgenen og han ikke vil gå ud, da han så ikke kan falde i søvn igen. Men hvis jeg tjekker bleen om natten er den også våd. De få gange han er stået op om natten, har han været tør om morgenen.
Jeg kan ikke lide at tage ham ud inden vi går i seng, da vi for tiden med en lille baby, går forholdsvis tidligt i seng og jeg tror ikke det er godt at vække ham når han er i hans dybe søvn. Ved hvert fald hvordan jeg selv har det, når det sker:-)
Er der noget vi kan gøre eller skal vi bare se tiden an?
Vi har venner der har en dreng på 12 der også er nattevæder, og han er bare ligeglad og hvad gør man så? Derfor vil jeg gerne være lidt på forkant.
Med venlig hilsen
Signe