Brev:
Mælkefri kost
14. marts 2013
Alder:
9 mdr.
Mælkefri kost
Hej Helen.
Vores mellemste datter har i nu tre vintre været plaget af børneastma og blevet medicineret for det med både forebyggende og akut virkede medicin morgen og aften. Da vores praktiserende læge mente at vores yngste, i en alder af kun 7 mdr, også havde en snert af astma og også skulle have medicin for det, stejlede jeg. Jeg ku ikk få mig selv til at putte binyrebarkhormon i de små lunger!!! Derfor googlede ked børneastma og fandt frem til en akupunktør der havde kureret mange børn for astma. Det resulterede i at vi, efter to akupunktur behandlinger, halverer medicin forbruget og efter tre behandlinger tog vi medicinen væk. Hun har ikk fået medicin siden og astmaen er væk!!! Vores næste nåede vi heldigvis aldrig at give medicinen.
Som en del af behandlingen anbefalede akupunktøren os at undgå alle mejeriprodukter i vores kost. Vi har erstattet komælk med Soyadrik, smør med Coop's Fri plantemargarine osv.
Men jeg er i tvivl om i så får kalk nok. Har du forslag til hva vi skal spise mere af for at få dækket vores calciumbehov? Vores børn er ca. 6 år, 4 år og 10 mdr
Kærlig hilsen
Lotte