Brev:
Søvn Zombie
13. marts 2013
Alder:
8 mdr.
Søvn Zombie
Hej Helen
Endelig fik jeg mig meldt ind, så jeg kan få din hjælp ;) først vil jeg sige tak for de dejlige opskrifter, der er din bog om børn og mad ;)
Jeg er førstegangsmor til verdens lækreste pige på 8 mdr, hun vejer 8.8 kg og måler 71 cm (fuldammede til 5 mdr) hun er et glad og velstimuleret barn og kan kravle og rejse sig op. Hun har aldrig været særlig god til at sove :( har prøvet laser og zoneterapi. Hun vil ikke tage sut så hun har meget før i tiden brugt mig som sut og sovet hos mig i mine arme og i min seng! Hun sover ude i barnevognen i løbet af dagen med skal gåes i søvn for det meste. Starter i dagpleje om 1 1/2 mdr så føler jeg har travlt. Ved godt det ikke er super smart! Men har bare villet gøre alt det bedste for hende og give en tryghed og nu bider det mig lidt i røven. ;( min SP har prøvet at få mig til at lade hende græde i søvn, men den metode er jeg ikke til!
Her er hendes rytme:
Kl 7 står vi op
Kl 7.30 havregrød
Kl 9.00 bolle med ost, frugt og mælk af kop
- ammes og vi triller en tur. Sover 20 min - 5 kvarter
Kl 11.30 frokost, rugbrødshapsere eller mos med kød, grønt at have i hånden, vand af kop.
Kl 13-13.30 ammes- og vi triller en tur. Sover tre kvarter til 1 1/2 time
Kl 15.30 bolle med ost, frugt og mælk af kop, ammes nogen gange her hvis hun er pylret, kan godt powernappe her hvis hun ikke har sovet nok.
Kl 17.30 aftensmad mos, kød, grønt m.m.
Ammes nogen gange efter aftensmaden.
Kl 19.30-20 godnat ammes i søvn, ligges i sin seng som står i soveværelset.
Oppe ca. 20.30-22-23-24-02-04-05 på en slem nat, mange af gangen prøver hun at få mælk hvor jeg afviser og ligger hende med hovedet på min skulder falder hurtigt i søvn og sådan køre det bare i ring. begyndt ikke at ville amme hende hver gang i og tænker hun må få mad ved ca kl 24 og kl 05, men når kl er 02-03 så knækker jeg og tager hende med over i min seng hvor hun ligger og spiser og jeg sover. Min kæreste arbejder så han kan ikke rigtig hjælpe.
Har købt bogen sov igennem uden gråd, men har ikke fået det til at lykkes.
Mine spørgsmål er:
Hvordan skærer jeg nemmest ned på amningen? Hvor længe bliver jeg ved?
Er det en kold tyrker om natten der skal til?
Hvorfor vågner hun så tit, når hun falder i søvn så kort tid efter man tager hende op?
Har hun problemer med at komme i den dybe søvn?
Drømmer hun, så hun egentlig ikke er vågen når hun græder?
Vil det hjælpe at flytte hende ind til sig selv, hvis det er mig der vækker hende når jeg sover?
Håber du vil hjælpe mig med nogle brugbare retningslinier, for det fylder helt vildt meget i mig. :,(
Kærlig hilsen
EVG