Brev:
Mad i hånden igen :-)
13. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Mad i hånden igen :-)
Hej Helen
Og tak for svar sidst ang mad i hånden..
Vi prøver os frem og hun elsker det, men mor her er simpelthen panisk angst for at hun får noget i den gale hals.
Agurk er ikke et problem og synes heller ikke at appelsinbåde volder de store problemer.
Men har prøvet med banan og hun bider med det samme ca halvdelen af og så har jeg ikke nerver til at se hvad der sker, så jeg putter med det samme en finger ind i munden og tager det ud.
På den ene side tænker jeg at det ikke er farligt (mere end fx grød) da det er så blødt at det ikke kan sætte sig fast, men omvendt, så er jeg bare pisse bange for at de alligevel kan sætte sig fast.
Det er lidt det samme med ristet rugbrød, hun får lynhurtigt bidt nogle ret store stykker af, inden jeg synes hun har fået det blødt specielt meget op.
Hun er vant til at få rimelig grov mos og det klarer hun uden problemer. At bliver bare most med en gaffel.
Skal jeg bare forsøge at have is i maven og så selvfølgelig være super obs på at hun klarer det fint? Eller er det for farligt med de her ting hun kan bide over, blød banan, avokado mm? For hun vil ikke bare sutte på det, hun bider gummerne sammen og så har hun kappet det over. Og der er ikke antydningen af tænder endnu.
Med venlig hilsen
Sara