Brev:
Dagslure
13. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Dagslure
Kære Helen,
Tak for dit seneste svar mht. lillebrors mad. Jeg prøver at lave meget små portioner til ham, og det går bedre med det.
Jeg havde en lille tillægsspørgsmål omkring hans dagslure, og jeg tror, at du misforstod mig - eller også fik jeg ikke forklaret det ordentligt.
Han sover desværre kun en god lang lur, hvis jeg går tur med ham. Det forsøger jeg så at gøre om formiddagen fra kl 9-11, når jeg har afleveret storebror. Hvis jeg er heldig, sover han videre det kvarter, jeg bruger på at aflevere storebror. Hvis ikke, står han og skriger udenfor :( Det er stressende, og jeg har svært ved at tage mig ordentlig tid til at sige farvel til min store dreng. Hvis jeg går direkte hjem og stiller ham, vågner den lille med det samme.
Jeg kan godt trille ham i søvn hjemme på altanen, men hvis han vågner og græder efter 30-45 min. er det ikke muligt at trille ham og på den måde få ham til at sove videre, selvom han tydeligt stadig halvsover. En sjælden gang kan han sove halvanden time på egen hånd, men desværre ikke noget jeg kan regne med.
Til alt held (7-9-13!) falder han fint i søvn om aftenen ca. kl 19 uden at blive ammet i søvn og kan sove rask væk 7-8 timer i streg uden en lyd og i en seng, som står helt stille!
Hvorfor er der så stor forskel på dags- og nattesøvnen?
Skal jeg bare acceptere, at han ikke kan sove uden bevægelse? Når min mand går på barsel (om to mdr.) har jeg en halv plan om at lade ham sove alle lure på altanen og måske på den måde "tvinge" ham til at sove i en stillestående barnevogn og dermed lære ham at tage længere lure, lyder det som en umulighed?
Med venlig hilsen
Mette