Brev:
Seperationsangst og ekstrem dårlig nattesøvn
13. marts 2013
Alder:
7 mdr.
Seperationsangst og ekstrem dårlig nattesøvn
Kære Helen
Vi kæmper fortsat med dårlig nattesøvn da vores datter (7,5 måned) vågner hver halve til hele time det meste af natten. Tidligere ammede jeg hende tilbage i søvn men nu trøster jeg hende og putter hende med sut, dyne mv i egen seng og ammer kun ved 23 tiden og 4-5 tiden. Det er dog ekstremt frustrerende at det bare ikke bliver bedre.
Jeg er begyndt at tænke om det kan hænge sammen med seperations angst? Hun er meget mor-syg for tiden og græder hvis jeg forlader lokalet.
Hun er også begyndt at kravle og har læst at det også kan have indvirkning?
Har bestilt tid hos lægen til ørecheck selvom jeg er overbevist om at der ikke er noget galt
Nå men mit sp går nu mere på hvordan vi håndterer seperations angsten. Er det bedst at tage hende op hver gang hun bliver lidt pjevset og rækker armene mod mig? Eller skal hun "trænes" i at sidde hos andre?
Jeg overlader hende ikke til fremmede men kun bedsteforældre og nære venner, men det varer sjældent mere end fem minutter før hun piver/græder.
Ifht søvnen har jeg set du har skrevet til andre at de ikke skal bruge sutten hver gang, men hvordan vænner jeg hende af med det? En del af gangene hun vågner er fordi hun har tabt sutten
Med venlig hilsen
Kristine