Brev:
Vil ikke ammes eller tage flaske
5. marts 2013
Alder:
7 mdr.
Vil ikke ammes eller tage flaske
Hej Helen
Tak for svaret vedrørende vores søvnudfordringer. Jeg vil prøve at følge nogle af dine råd. Vi har dog et par andre udfordringer, som jeg godt kunne tænke mig at høre din mening om.
Jeg kom til at tænke på sidst, at jeg ikke havde fået sendt vores dagsplan med samt et par øvrige informationer. Desuden har et par ting ændret sig siden sidst.
Vores udfordring er, at vores yngste søn 7 mdr. Ikke vil tage flaske eller ammes andet end om natten. Han har ammestrejket om dagen siden han var omkring 5 mdr. Enkelte gange har jeg haft held til at give ham om eftermiddagen. Men ellers har han han kun ville ammes inden putning og om natten. Vi har forsøgt med flaske, hvilket han heller ikke vil. Har nok forsøgt med 6 forskellige flasker og mange gange. Pludselig en dag tog han flasken.....i en uge. Og lige så pludselig som han tog den, nægtede han den fra den ene dag til den anden. Så nu er jeg nede på at amme 1 måske 2 gange om natten/tidlig morgen.
Mit spørgsmål er, hvordan sikre jeg, at han får nok mælk og hvad kan jeg erstatte godnatflasken/amning ved 19 tiden med?
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
Kl. 5 vågner, ammes få gange, hvis han vil og sover nogle gange videre andre gange ikke
Kl 6/7 morgengrød (købegrød) og vand af kop
Kl 8/9 A38 med frugt eller bondebrødhapser m smøreost og vand af kop
Kl 8/9 puttes til lur, sover 1-2 timer
Kl 10/11 øllebrød eller havregrød lavet med mme samt vand af kop
Kl 13/14 frugtmos eller bondebrødhapser samt vandafvisningsevne kop
Kl 14/15 puttes til lur
Kl 15/16 frugtgrød med mme og vand af kop
Kl. 17.30 grøntsagsmos med kød og mme og vand af kop
Kl 19 tidligere ammet, men det vil han ikke mere
Og derudover 1-2amninger i løbet af natten (mellem kl 22 og 5)
Han drikker fint vand af kop. Har forsøgt med mme og sødmælk, men det vil han ikke rigtigt drikke fra kop.
Hvordan jeg kan sikre han får nok mælk, når han hverken vil ammes, tage flaske eller drikke mælk fra kop? Jeg tror ikke han er dehydreret. Han fint med tissebleer i løbet af dagen. Og hvad kan jeg give ham til natten?
Kan desuden mærke, at jeg ikke har ret meget mælk tilbage i mine bryster, så egentlig ville jeg gerne helt kvitte at amme.
Håber det er til at finde rundt i.
Hilsen