Brev:
Nedsat appetit og lidt op - nedture
5. marts 2013
Alder:
8 mdr.
Nedsat appetit og lidt op - nedture
Hej Helen.. igen :)
Det er altså dejligt at kunne skrive en besked til dig og få lidt luft for det jeg nu kan gå og grue lidt over.
Josephine har haft en ca 3 dage hvor hun absolut ikke ville spise, var lidt ked af det, og sov rigtig skidt. Som i at hun vågnede kl 02-04 og nægtede at sove igen før efter kl 04.
Vi har haft lidt meget om ørerne og tænker lidt at det måske kan være derfor. Jeg bliver bare så utrolig ked af det, og følger mig meget skyldig, når hun ikke spiser og sover dårligt. Er jo bange for jeg gøre noget galt...
Og mange siger det kan være tænder, men hønemor som jeg måske er til tider, så har jeg jo nærmest troet det i 3 mdr, og ikke eneste lille bisse er stukket op af hendes kæbe :)
Hun have dog lidt feber den ene dag 38.3, så jeg gav hende lidt flydende Panodil (halv dosering) og det hjalp hende lidt kunne jeg mærke. Men nu er der ingen feber, ingen rød numse, og ingen store problemer. Dog at det er svært at få mad i hende om aftenen, og kan mærke at jo mere hun spiser i løbet af dagen, jo bedre søvn har hun om natten.
Og mht amning, så ammer jeg hende som sagt stadig om formiddagen inden lur, og om aftenen inden hun sover. Hun afviser og gider det ikke rigtig ellers. Og det er begyndt at gøre lidt ondt når hun spiser. For det virker til at der er ved at være tomt i beholdningen, og at hun derfor bliver irriteret. Hun spiser grød mm igen og virker til at appetitten er kært tilbagevendt. Skal jeg vente med at præsentere rugbrødet for hende igen, til hun er back in buisness? Det røg jo fint ned egentlig. Og hun er glad for at smage al mad, dog stadig ikke den der aftensmad.
Hun er nu i fuld gang med at udvikle sig rent motorisk og måske det også kan være grunden til nedsat appetit...? Hun er oppe på alle 4 og forsøger sig frem med balance og flytte hænderne rundt og hun sidder fint, dog ikke helt uden puder osv endnu.
Vællingen spiller hun ikke med mere om aftenen, desværre. Og når hun vågner i løbet af natten i sin seng, vil hun ikke falde til ro med sutten igen, men jeg tager hende op for at give hende mad, men der falder hun så bare i søvn, faktisk uden at spise. Den lille skid ;)
Håber du endnu engang kan komme med et par beroligende ord og råd.
Rigtig god forårsdag og nyd dagen!
Med venlig hilsen
Josephines mor