Brev:
Mad i hånden - 6 mdr.
2. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Mad i hånden - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dine sidste var, det har hjulpet en hel del..
A er nu lige knap 6 mdr (11 marts) og jeg har allerede haft givet hende lidt agurk til at sidde med i hånden når jeg forbereder aftensmad til hende (hendes tålmodighed her kan ligge på et meget lille sted)
Men, jeg er virkelig i tvivl omkring hvad man må give dem at sidde og gumle på selv - selvfølgelig altid under observation..
Jeg ved godt de ikke må få æble, og har hørt at gulerødder også er skidt.
Men nu fx en appelsinbåd, skal hun have den med skind på, eller piller man skindet af så hun får de små bløde kerner?
Havde skåret et rimelig stort stykke rød peber til hende sidste dag, men blev i tvivl lidt efter om hun kunne bide noget af det og få det i den gale hals.
Det virker som om hun rigtig gerne vil, hun sidder og tygger med munden hele tiden, hun har længe fået grød af hirseflager og er den sidste uges tid begyndt at mose hendes kartofler med en gaffel bare, og det går super fint. Hun har en gang været ved at kløjs i det, men det var fordi hun blev over ivrig da hendes far lige kom gennem stuen.. Så hun kom til at "gispe" og der røg lige et stykke kartoffel med..
Hun virker til at kunne lide det meste, så jeg vil jo gerne "udnytte" at hun er nysgerrig på alt hvad hun får stukket i munden/hænderne :-)
Med venlig hilsen
Sara