Brev:
Dagsrytme knap 6 måneder
2. marts 2013
Alder:
5 mdr.
Dagsrytme knap 6 måneder
Kære Helen,
Jeg har et par korte spørgsmål om det med rytme på en baby på knap 6 mdr.(om halvanden uge).
Han sover stadig ret uregelmæssigt og er begyndt at veksle mellem at tage to eller tre lure på en dag. Hans samlede dagssøvn er 2 1/2 - 3 1/2 time (afhængig af om jeg går med ham i barnevognen eller han sover hjemme på altanen) og nattesøvnen er 9-11 timer. Han sover ikke helt så meget som gennemsnittet, men han er en glad og veltilpas baby, som udvikler sig fint, og så er det vel ok, ikke?
Han er begyndt at få to måltider mad, grød til middag og grønsagsmos til aften. Det går ok, men han spiser ikke så meget. Hvor længe skal jeg amme ham umiddelbart efter måltidet, hvis han bare nøjes med en lille portion? Dvs. hvornår skal måltidet helt erstatte en amning?
I hverdagene plejer jeg at gå en lang tur med ham formiddag, så han sover fra 9-11, og så passer det jo fint med grød, når han vågner, ca. 11.30. Men skal skemaden helst ligge på bestemte tidspunkter (11.30 og 17.30), eller når han vågner, uanset at han måske (som i dag) kun sover til kl. 10?
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Mette