Brev:
Sover dårligere og dårligere om natten
22. februar 2013
Alder:
7 mdr.
Sover dårligere og dårligere om natten
Kære Helen
Så er jeg tilbage igen med spørgsmål relateret til søvn;-) vi har fulgt din dagsplan ifht lure og mad og den fungerer super godt om dagen. Desværre bliver nætterne bare værre og værre - de sidste 3 uger har vores datter vågnet hver halve til hele time og kan kun trøstes ved amning. Dagen ser således ud:
05: amning og sover videre i min seng (lidt urolig pga luft i maven)
06.30 vågner
07.00 havregrød og vand af kop
08.30 frugtmos, frugt og vand
09.00 lægges til lur - vil ikke længere ammes inden
10.00 vågner, får lidt vand af kop
10.30/11: frokost - grød blandet med grøntsager (spiser ikke ren grøntsagsmos endnu)
11.30/12: evt lidt frugtmos og vand
12/13: ammes og middagslur - sover mellem 2 og 3 time
14.30 op og vand af kop - nogle gange vil hun gerne ammes
15.30 frugtmos frugt og vand
16.30 ammes og nogle gange får hun stadig 30 min powernap hvis hun er meget træt
17.30 aftensmad - også her grød med kød eller grøntsager mixet i
19.30 ammes fra begge bryster og puttes
Sover ca 1-1,5 time og så starter "balladen". Hun vågner rigtig mange gange og er ked af det. Tidligere småpev hun og kunne hurtig ammes. Nu græder hun meget. Tidligere kunne nogle af opvågningerne klares med at give sut men det kan de ikke længere
Det skal siges at hun er inde i en noget stormfuld periode og er frustreret fordi hun er meget tæt på at kravle men ikke kan endnu. Hun er meget mere sur og tvær og svær at tilfredsstille om dagen end hun plejer - kan dog ikke vurdere om det skyldes den dårlige søvn eller omvendt
Ifht mængden af grød svinger det noget. Til morgen spiser hun måske kun et par skeer og taber hurtigt interessen. Til frokost og aften spiser hun 0,75 deciliter og kan nogle gange spise mere. Hun drikker ca 5 snapseglas vand på en dag
Nå men måske har du endnu engang gode råd? Synes vi gør alt hvad du tidligere har foreslået men uden held og er bare SÅ træt
Med venlig hilsen
Kristine