Brev:
Spiser for lidt
18. februar 2013
Alder:
11 mdr.
Spiser for lidt
Hej Helen
Jeg synes ikke min dreng spiser nok, og er begyndt at blive en smule nervøs for ham. Synes det har stået på længe nu.
Til morgen ca kl 7 får han yoghurt med havregryn i. Har forsøgt med havregrød men det gider han ikke. Her spiser han som regel okay. Kl ca 930-10 efter at have sovet en time ca bliver han tilbudt noget igen. Han vil ikke spise før. Her spiser han fx øllebrød. Nogle gange er det en ok portion andre gange gider han ikke spise en masse. Jeg forsøger at tilbyde alt muligt. Fx frugt, bolle osv. Jeg tvinger han aldrig men lader ham helt selv bestemme. Hvis han spiser godt er det knap 1 dl øllebrød.
Så leger vi osv nogle timer. Herefter er han træt og vil gerne have en ammetår inden putning. Jeg har ikke så meget mælk, så det er helt sikkert ikke derfor han ikke spiser andet.
Mange gange sover han 2-3 timer. Når han vågner tilbyder jeg alt fra rugbrød, banan, bolle endda yoghurt igen. Men det er meget sjældent han overhovedet vil have noget som helst. Rugbrød er han slet ikke tilhænger af men forsøger hver dag uden det store held. Så næste måltid er aftensmad. Nogle gange går det ok andre dage er der bare en masse brok. Synes jo han så absolut bør være sulten når han næsten ikke har spist siden kl 10. Men igen han tilbydes og vil han ikke er det det.
Kl ca 19 er han træt og får en ammetår ved sengekanten. Den er han tilgengæld glad for. Jeg er ved at vænne ham af med en tår ved 23 tiden men igen er det begrænset hvad mælk jeg har, så det er mere hygge og tryghed. Han har en dårlig vane med at lave om natten, så efter bleskift får han bryst og puttes igen. Så 1 gang amning
Synes det er alt for lidt det han indtager nu.
Han er ellers glad og aktiv og sover ok. Han er ørebarn, så det kan dog svinge lidt. Og har også været en del syg med snot og feber. Han laver en del og har ok våde bleer.
Hvad gør jeg forkert?
Kærlig hilsen
En bekymret mor