Svar: Flaske før putning
13. februar 2013
Alder:
3 mdr.
Kære Matthieus mor
Tak for dit brev :)
Man kan godt, som du har forsøgt, nogle gange med held dele mælkemåltidet i to, så han både får lidt at drikke når han vågner, bliver leget med, aktiveret, skiftet osv. og så får mælk ingen inden han puttes til næste lur. Men det er ikke altid det fungerer, for hvis han sover en god lang lur, så er han naturligvis ekstra sulten, når han vågner og har derfor brug for et godt måltid. Her kan du så prøve med en tørstslukker inden næste lur, for at se om han vil acceptere det ...
Ellers vil tiden arbejde for jer. For i takt med at han bliver ældre, begynder at kunne være vågen i længere tid, og også begynder med lidt skemad, så vil han ofte trives rigtig fint med en rytme, hvor han får skemad og vand, når han vågner og får mælk inden han så puttes igen. Det giver plads i maven til begge dele og på den måde vil mælken på sigt naturligt indgå som en fast del af hans putteritual.
Så at han lige nu har en rytme, hvor han spiser mest, når han vågner er okay. Det lyder som om at han trives med det. Og jeg tænker at det vil ændre sig i takt med at han bliver ældre ..:)
Håber du kan bruge dette videre - fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske