Brev:
Flaske før putning
13. februar 2013
Alder:
3 mdr.
Flaske før putning
Hej Helen.
Tak for dit svar, som var meget brugbart. Og jeg skriver lige hurtigt til dig igen.
Spørgsmålet omhandler igen putning at vores lille søn. Jeg kan forstå udfra det du svarede i mit sidste spørgsmål, at det var en god idé at putte med en flaske inden alle hans lurer og til natten.
Nu er det desværre sådan at vi har fra starten, givet vores søn mad, når han vågnede efter en lur. Det gør ofte at han tager de små lurer i stedet for en længere lur.
De sidste par dage har jeg givet ham mælk i barnevognen når han er vågnet fra sin lange middagslur efter en time, og det har fået ham til at sove videre, så han har sovet samlet i næsten 3 timer.
Jeg vil rigtig gerne have vendt hans madmønster om, så han får flaske før putning, i stedet for som nu, hvor det er når han vågner.
Det skal siges at han ikke er en hyggespiser, måske fordi han får flaske? Jeg har forsøgt at give ham lidt når han vågner og igen tilbyde ham inden han skal sove, men det vil han ikke.
Og hvis vi skifter ble midt i hans måltid,vil han ikke tage flasken igen.
Har du en ide hvad jeg kan gøre?
Mange hilsner
Matthieus mor