Brev:
Storebror og lillebror sove sammen
11. februar 2013
Alder:
8 mdr.
Storebror og lillebror sove sammen
Hej Helen
Vi har besluttet, at vores to drenge skal dele værelse. Af to grunde. 1) de vil alligevel de næste par år dele legetøj 2) De kan få glæde af at sove sammen.
Det sidste er dog det mest uoverskuelige i forhold til putteriet. Vores store dreng på næsten 4 år har sit putteritual med nattøj på, børste tænder, og så ind i seng, hvor der læses/ses film på ipad et kvarters tid med far eller mor og så slukkes lyset og han sover på et splitsekund.
Den lille, som vi regner med at skal flytte værelse om en måneds tid, har naturligt nok et andet putteritual. Men fra han har været helt lille, er han og storebror faldet i søvn stort set samtidig.
Vænner de sig bare til hinandens lyde og rytme, eller er der noget, der virker rigtig godt? Skal vi flytte storebrors bog/film ind i stuen eller vores soveværelse, mens vi skaber ro med lillebror inde på børneværelset, og så skal der kun soves dér?
Har du nogle tanker om denne problematik?
Mange hilsner
AH