Brev:
Madvaner
11. februar 2013
Alder:
11 mdr.
Madvaner
Kære Helen,
Vores søn spiser fint, på de normale tidspunkter - dog kæmper vi lidt med ham mht. hans spisevaner.
Jeg er tivivl om, hvordan vi skal håndtere de madvarer, han ikke vil spise.
Han har altid været god til at spise en masse grønt i form af mos/grovhakket grønt.
Dog har jeg oplevet flere gange at han ikke vil spise det. Men, når jeg så efter lidt ballade tager noget af det ind i munden på ham - så elsker han det. Har prøvet et par gange. Dog bryder jeg mig ikke om at skulle tvangsfodrer ham på den måde, for at få ham til at smage/spise maden.
Fuldkorns Pasta, ris, groft brød og bananer ryger ned! Men, jeg vil helt undgå at han spiser for meget af det.
Hakket kød kan han godt spise, hvis det er kyllingepølser, frikadeller - men, ellers er han ikke pjattet med kød.
Mine spørgsmål er:
- Hvad ville du gøre mht til at han vælger de sunde madvarer?
- Skal man give efter med de mindre sunde madvarer bare for at få noget i ham?
De bedste hilsener
Maria