Brev:
Søvn om natten efter opstart i vuggestue
11. februar 2013
Alder:
11 mdr.
Søvn om natten efter opstart i vuggestue
Kære Helen,
Vores søn er lige startet i vuggestue i sidste uge, og er ved at blive kørt ind. Det går rigtig fint dernede - men, vi oplever at han har virkelig svært ved at sove igennem om natten.
Han bliver lagt ca. kl. 20-21 m en flaske NAN godnat (220 ml).
Han vågner og er meget ked af det og urolig før og efter midnat.
Når vi tager ham op og går rundt med ham, så falder han til ro og sover med det sammen med sutten i munden. Men, når vi lægger ham i sengen, så vågner han 70% af gangene og vil op igen.
Det har resulteret i at han havner i vores seng, hvor søvnen bliver mindre god for alle parter, da han tumler rundt. Vi vågner nok 3-4 gange om natten. Dog, var der en enkelt dag - hvor han sov fra 21-08, uden af vågne.
I nat var vi dog nødt til at give ham en flaske med modermælk og så faldt han til ro.
I vuggestuen siger de at det er normalt at de reagerer på denne måde, pga alle de nye sanser.
Mine spørgsmål til dig er følgende:
- Er det også din erfaring at børnene kan reagere sådan når de starter i vuggestuen?
- Hvad ville du gøre for at vi alle får en rigtig god søvn?
De bedste hilsener,
Maria