Brev:
Søvn og mælk - igen
9. februar 2013
Alder:
3 mdr.
Søvn og mælk - igen
Kære Helen, så savner jeg igen dit råd.
Vores lille pige som bliver 4 mdr. om 10 dage, har stadigvæk problemer med at sove om natten.
Hun ligger højt i vækstkurven, da hun var 3 mdr. vejede hun 6,3 kg. og var 67 lang. Hun var stor da hun blev født (3940g 55 cm.) jeg gik 10 dage over tid med hende.
I lang tid sov hun igennem hele natten uden mad, men som jeg tidligere har skrevet stoppede det før jul. Hun har ikke sovet igennem siden. Min amning er gået i stå fordi jeg måtte supplere så meget med mm, fordi hun ville ammes hele natten lang. Jeg havde virkelig brug for søvn, så far giver flaske i weekenderne om natten, så jeg kan sove lidt.
Hun får 120 ml. mm kl. 20 og sover fra ca. 20.30-2.00 (nogen gang vågner hun allerede kl. 22.30 når vi selv går i seng) Når hun vågner får hun en flaske, så sover hun igen og vågner derefter kl. 4 hvor hun igen får flaske. Hver gang får hun tilbudt 120 ml. hun drikker ca. 100 ml. pr. gang, derefter vågner hun mange gange hvor hun får sutten (4-6gange), indtil hun vågner rigtigt ved 6-7 tiden.
Vi har forsøgt at give hende lidt risvælling lavet på mm, det elsker hun og spiser gerne 120-130 ml. men jeg er bange for at det er for meget for hendes mave, for hun vrider og vender sig når hun kommer i seng. Så det er vi stoppet med igen. Hun vågner også stadigvæk og skal have mælk 2 gange hver nat, så det har ingen effekt.
Jeg er ikke sikker på at hun får den mængde mm hun har brug for i løbet af dagen, selvom vi tilbyder hende flasken så snart hun brokker sig, skal sove eller vågner efter lur. I gennemsnit drikker hun maks. 700ml. på et døgn og hun vil ikke have mere. Vi er opmærksomme på at hun skal have ro når hun får flaske, for ellers går det helt galt, hun vil følge med i alt hvad der sker omkring hende ;-)
Det skal siges at hun ellers er en meget nem baby, hun sover nu 3 lure om dagen og er glad, nysgerrig og aktiv - græder næsten aldrig.
Tror du at det vil hjælpe på natteroen at hun sover på sit eget værelse? Jeg tænker nogen gange at hun måske vågner fordi hun kan lugte/høre mig? Jeg sover lige ved siden af vuggen og det varer ikke længe før hun alligevel skal skifte til tremmesengen.
Vi ser frem til dit svar og dine altid gode råd.
Venlig hilsen
Camilla