Brev:
Mængden af skemad
7. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Mængden af skemad
Hej Helen
Jeg er lidt forvirret ang. skemad som Olivia har guffet i sig fra starten af uden problemer.
Mit spørgsmål går på hvor meget jeg max må give hende? Min svigerinde, som har en knægt på 10 mdr, siger at jeg skal give hende indtil hun ikke vil have mere?
Når skålen er tom klager hun og vil gerne have mere også selvom hun har fået 2.5 dl frugtmos + vand af kop (dypper dog kun tungen i koppen indtil videre). Bryst har hun stadig lyst til bagefter, men jeg har naturligvis svært ved at sige hvor meget hun tager, men ligger ved brystet ca. 10 min.
Her i Spanien anbefaler de at starte med frugtmos (frisk frugt, ikke kogt) samt vælling uden gluten, dernæst grønsager fra 6 mdr. og grød med gluten fra 8 mdr. Nu er mit spørgsmål om det ikke er okay at give hende grønsagsmos og grød med gluten fra de 6 mdr. og om grøden skal være ren grød eller med frugt-/grønsagsmos på toppen? Giver hende nu vælling uden gluten til middag og frugtmos til aften. Det skal desuden nævnes at siden hun er begyndt at blive passet+starten med sutteflasken, sover hun helt igennem om natten fra ca. kl. 23.30 - 8.30 og efter en morgentår igen indtil kl. 11. Bør det bekymre mig?
Olivia vejede 3615 gr, 52cm ved fødslen og sidst hun blev vejet 7150 gr og 55,5 cm ved 4,5 mdr.
Glæder mig til at høre fra dig.
Venligst
Birgitte