Brev:
Sutteflaske/bryst
7. februar 2013
Alder:
6 mdr.
Sutteflaske/bryst
Hej
Jeg bor i Spanien og er lige startet på arbejde for 1 uge siden. Min datter, Olivia, er 5,5 mdr i dag og bliver passet af svigermor fra kl. 15.30 - 21.00 Herefter henter far hende og er sammen med hende indtil kl. 23., hvor jeg får fri.
Jeg giver bryst. Men nu hvor jeg arbejder skal hun jo gerne tage imod sutteflasken. Det er min udmalkede mælk, der er i flasken, men hun vil kun tage ml. 30-60 ml og så skal resten gives med ske eller en lille 10 ml sprøjte, som jeg har købt.
Jeg vil høre om det er fordi hun ikke har brug for mere mælk (dvs. har nok i 2 x sutteflasker af 60 ml) eller om det er fordi hun kan have svært ved at bruge sutteflasken? Jeg havde købt en fra Jané + Chicco, som hun drikker hurtig af til at begynde med, men sutter/sætter gummerne i den efter de max 60 ml, som var det en bidering.
Jeg vil helst give min egen mælk, men vil høre om det kan være at jeg burde prøve med MME og så glemme mit "ego" samt det at brystmælk skulle være bedst.
Vil også høre om jeg burde give sutteflaske i samme tidsrum, når jeg selv har fri. Eller om jeg forsat kan give bryst og kun sutteflaske når hun bliver passet.
Venligst
Birgitte