Brev:
Falde i søvn om aftenen
2. februar 2013
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn om aftenen
Hej Helen.
Lige endnu et spørgsmål :)
Vores søn har aldrig været super til at sove. Lige nu er det utrolig svært at få ham til at falde i søvn.
Jeg vil meget gerne at han falder i søvn i sin egen seng, men det er ikke muligt i øjeblikket.
Aftenen forløber således:
Han spiser en god portion aftensmad ca 18 eller 18.30 og herefter er han normalt træt og gnider øjne.
Efter amningen i vores seng, hvor han ofte er lige ved at falde i søvn, tager jeg ham op, og prøver at holde ham tæt og nusse ham. På det tidspunkt vågner han hurtigt op og vil ikke holdes, men hellere lege med mit hår eller røre ved mit ansigt. Jeg prøver et par gange, hvor jeg lægger ham i sengen og går ud. Herefter prøver min mand. Han er nødt til at lægge ca. 30 min med ham i vores seng, før han falder i søvn.
Min søn vil hverken have sut, sutteflaske med erstatning eller vælling i flaske. Jeg er også rimelig sikker på at han er både mæt og træt nok, men har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at lære ham at sove i egen seng.
Et andet spørgsmål:
Han bliver ammet ca. 4 gange i døgnet. Skal jeg altid tilbyde ham begge bryster, eller kun fx kl. 23/1 hvor han vågner første gang?
Hilsen
Andrea