Brev:
Døgnrytme der fungere hjemme og i dagpleje
28. januar 2013
Alder:
10 mdr.
Døgnrytme der fungere hjemme og i dagpleje
Hej Helen
Vores datter er så småt startet op i dagpleje, men jeg har svært ved at få tilpasset hendes dagsrytme, så den fungerer herhjemme og i dagplejen.
Hun har altid været vant til at tage en god lang lur om formiddagen, men det kan bare ikke lade sig gøre i dagplejen. Hvis hun skal have en lur om formiddagen i dagplejen, så skal den være fra 8.15 - 9.30 ca.
Problemet har været, at hun sover meget ustabilt om natten for tiden. Nogle nætter er hun vågen 8-10 gange, og så er hun selvfølgelig træt om formiddagen.
Kan du ikke vise mig en "normal" dagsplan for en pige på 10 mdr.?
Lige nu ser den sådan ud:
06.00 - 06.30 Vågner
07.00 Får en lille smule grød (vil ikke rigtig spise)
08.00 - 09.30 Formiddagslur
10.00 Brød, frugt eller andet
11.15 Frokost (rugbrødshapsere)
12.00 - 15.00 Middagslur
17.30 Aftensmad (vores mad)
19.00 Sengetid - puttes med flaske
22.00 Flaske
(og så vågner hun mange gange i løbet af natten)
Hun er meget pylret især sidst på dagen, og hun er svær at få mad i gennem hele dagen. Hun skal gerne afledes med legetøj eller mad i hånden, og så kan vi snyde mad i munden af hende.
Kan det være pga. tænder, at hun sover så uroligt?
Ja, det var mange små spørgsmål, håber du kan komme med lidt input :-)