Brev:
Vænnes af med sut om natten
28. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Vænnes af med sut om natten
Hej Helen.
Tusind tak for nogen rigtig gode svar, det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.
Jeg skriver fordi min datter, på snart 7 måneder (fra 3-07-2012), vågner flere gange om natten, nogen gang op til en gang i timen, fordi hun mangler sin sut. Hun vågner ikke altid med det samme hun taber sutten, men der kan godt gå lidt tid.
Indtil hun var næsten 4 måneder nægtede hun at bruge sut, og det gjorde at jeg sad med hende hvor hun "diede" mere eller mindre i op til 3 timer om aftenen før jeg kunne ligge hende i seng.
Hun blev ammet indtil hun var 5måneder ca. og får nu 3 faste måltider om dagen og flaske. Hun får sjældent flaske om natten.
Putteritualet ser sådan her ud: ...
...
19:00-19:30: Får ren ble, og nattøj på. Bliver lagt i seng, og får en flaske når hun ligger i sengen, vi synger godnatsang for hende.
Vi går ud af soveværelset og går ned til hende når hun brokker sig for meget, giver hende hendes sut, ligger dyne over hende igen, siger godnat og går igen.
Så sover hun til omkring kl. 6.30-7.00. Kun afbrudt af eventuel en flaske og så ellers at hun skal have sutten.
Vi har prøvet at lade værre med at give hende sutten, men det har indtil videre bare ført til at hun er vågnet helt og grædt.
Vi har desværre ikke mulighed for at flytte hende i eget værelse.
Har du nogen gode råd til, hvordan vi kan vende hende af med det. Eller er det fuldstændig åndsvagt at vi gerne vil vende hende af med det.
Hilsen