Brev:
Vågner utrøstelig fra søvn
27. januar 2013
Alder:
2 år, 1 mdr.
Vågner utrøstelig fra søvn
Hej Helen
Så får jeg brug for et svar igen fra dig.
Vi har en datter, som lige er blevet 2 år.
Når hun er lagt til at sove sker der at hun 'vågner' om aftenen eller natten og er nærmest helt hysterisk og utrøstelig.. det er som om hun ikke er helt vågen når det sker.. hun vil ikke ha vi rører ved hende eller snakker til hende når det sker, det forstærker det hele. Men jeg kan ikke li vi bare skal lade hende ligge.. jeg plejer at blive stående ved hendes seng, så hun ved jeg er der.. er det almindeligt at børn på den måde vågner om natten.. ? Ved ikke om hun måske drømmer.. hun har aldrig villet sove i vores seng så det er ikke fordi hun vil ind til os.
Efter hendes middagslur sker det ret ofte at hun også vågner rigitg ked af det.. det er som om hun vågner lidt for tidligt eller bliver vækket af noget (vi har dog ikke oplevet hvad det kunne være)..
Hun er ikke svær at putte til søvnen.. ofte kommer hun selv og siger til os at hun vil sove.. hun sover fra omkring kl. 19.30 - 6 ... og så igen omkring to timer til middag..
Hun er blevet storesøster i september - hun har taget så godt imod lillebror, men selvfølgelig kan hun godt mærke der er en der tager lidt af opmærksomheden..
Generelt er hun for tiden meget trodsig, og gør vi ikke som hun synes kaster hun sig også ned på gulvet og bliver sur på en måde der egentlig minder om dem om natten..
Er det alderen ? Eller er der mon noget der går hende på som hun reagerer på gennem søvnen ?
Jeg ser frem til at læse dit svar
Med venlig hilsen
Dorte