Brev:
Vågner stadig meget om natten
27. januar 2013
Alder:
18 mdr.
Vågner stadig meget om natten
Hej Helen.
Jeg har skrevet før til dig angående at min søn, som siden han var 8 mdr har sovet rigtigt dårlig om natten og vågnet meget, det gør han stadig, men han fik dog lagt dræn i begge ører for 2 mdr siden, og det har da hjulpet på, at han hurtigere falder i søvn om aften og han ikke vågner og har ondt.
Vi kørte længe med han sov hos os, men da han fik lagt dræn besluttede vi, at vi alle 3 sov rigtigt dårlig ved han sov hos os og at nu var det tid til han skulle sove hele natten inde i sin egen seng, som han har gjort siden han var 5 mdr.. Vi besluttede han skulle sove i sin egen seng hele natten for 2 mdr siden og han vågner stadig. Nogle gange skal man ind til ham 2 gange andre flere, han græder og vil gerne op men jeg putter ham nemt igen og siger godnat og går ud, nogle gange bliver han liggende andre gange rejser han sig op og jeg går inde og gør det samme. ...
...
Vi er så også begyndt for 2 uger siden at han skal falde i søvn selv, før sad en af os hos ham til han falder i søvn, men dette kunne godt tag 30-45 min, nu hvor vi bare ligger ham ind putter ham og siger godnat falder ham hurtigt i søvn 5-10 min og nogle gange sover han med det samme, andre gange græder han og vi går ind og ligger ham ned giver ham sutten. Og putter ham igen og siger godnat og gå ud. Og her igen kan vi gøre det 1-4 gange før han sover.. Men det er ligesom han ikke rigtigt vil overgive sig hverken om natten og om aften, han skal lige prøve om vi enten bliver siddende eller han kommer ind og sover hos os..
Han vil også helst gerne ha jeg holder ham i hånden og det er enten om jeg sidder hos ham til han falder i søvn, men han gør det også når han har sover inde hos os..
Hvornår begynder han og sove helt i gennem om natten?? Og gør vi det rigtigt ??
Hilsen