Brev:
Søvnmønster om dagen
26. januar 2013
Alder:
6 mdr.
Søvnmønster om dagen
Hej igen.
Som tidligere beskrevet sover vores søn ikke særlig godt om dagen.
Han har siden sidst sovet færre timer om dagen end tidligere. Han sover pt. En formiddagslur på 1-2 timer og en lur over middag/eftermiddag på ½-1 ½ timer. Han kan nu være vågen i op til tre timer af gangen. Når han har sovet den sidste lur (indtil ca. Kl. 14/15) sover han ikke før han puttes til nat ved 18.30/19 tiden hvilket han klarer fint. Han sover stadig rigtig godt om natten, kun afbrudt af en enkelt flaske midt på natten, hvorefter han sover videre igen uden problemer.
Når han sover om dagen i barnevognen vågner han ofte i skrig og skal køres i søvn igen for at falde til ro, hvilket ofte kan lade sig gøre om formiddagen. Om eftermiddagen er det samme problem men her er det stort set umuligt at få ham til at sove videre igen. Ofte har han kun sovet en halv time og skriger højlydt og er helt grådkvalt og tårerne springer ud af øjnene på ham, hvorefter vi til sidst må tage ham op for at berolige ham. Herefter kan vi ikke få ham til at sove igen.
Som tidligere beskrevet vågner han aldrig glad i barnevognen og pludrer og virker heller aldrig udhvilet, hvilket han altid gør om morgenen i sin seng.
Tænker jo at det kan være skiftene ml. Søvnstadierne som han har svært ved, men hvorfor er det så svært om dagen, og ikke om natten?
Vi har også talt om (også med lægen) om han kan have ondt nogle steder, men så burde han vel også have ondt om natten?
Forskellen fra dag til nat er at der er helt mørkt på hans værelse, hvilket der jo ikke er i barnevognen.
Denne undren fordi vi som sagt aldrig har prøvet dette ifht. Vores datter som altid har sovet som en drøm, dag og nat:-)
Ser frem til endnu et brugbart svar fra dig.