Brev:
Nattesøvn og putning
21. januar 2013
Alder:
7 mdr.
Nattesøvn og putning
Hej Helen
Jeg har en dejlig glad dreng der bliver 8 mdr om 2 uger. Han har fået flaske siden han var 3 måneder og ligeledes sovet igennem om natten herfra.
Han har altid været et nemt barn, nem at lægge og blid af sind, jeg har bestemt aldrig haft søvnmangel :) Så derfor er det også med stor frustration at han nu er begyndt at blive umulig at lægge til at sove uden først at kæmpe længe med ham.
Han rykkede ind på sitr eget værelse i slutningen af november og det gik bare SÅ godt! Det skal siges at hans værelse ligger op af vores soveværelse så jeg kan se hans tremmeseng fra min seng ;) Vi har gjort sådan at vi venter til at han viser tegn på han er træt (gnider sig i øjnene osv), går så igang med putte ritualet der vare godt 30-45 min (nat tøj, ny ble, godnat læsning og en flaske) herefter lægges han ind i sin egen seng. så snart han bliver lagt skriger han hjerteskærende, jeg når ikke engang at fjerne mine arme om ham og han skriger... når han skriger sådan tager jeg ham op og kysser ham og siger godnat igen og ligger ham. Igen skriger han.. Efter et par gange tager jeg ham op igen en halv time og prøver så igen at fange "søvntoget". Det ender med at han er oppe til kl.21-21.30 og falder i søvn i armene på enten min mand eller jeg imens han bliver vugget.
Derudover er han nu også begyndt at vågne ved en 3-4 tiden om natten og virker frisk og glad, ligger og snakker inde i sin seng et godt stykke tid før han tilsidst bliver hidsig og ked og så går jeg ind til ham. prøver at siger ssssccchh godnat og putter ham med sin sutteklud/sut og dyne. men han spytter sutten ud og pludre løs, ruller rundt og virker glad. Først når jeg gir op og laver en flaske til ham falder han hen. Dog skal jeg vugge ham efter han har drukket den.
Det skal siges at jeg ikke har problemer med hans lure, da han faldet nemt i søvn i sin barnevogn..
En dag ser typisk sådan her ud:
ca. tider
6.30 - Vågner
7.15 - får havregrød
10.00 - flaske- formiddags lur
12.00 - vågner
13.00 - leverpostejsmad eller lign.
15.00 - eftermiddagslur
16.00 - vækker jeg ham -
17.00 - Banan eller lign
19.00 - Grød
20.00- 21.30 forsøg på putning
03-04 - vågner og får flaske..
Håber du kan hjælpe os
Mange hilsner Anne