Brev:
Flere spørgsmål om søvn - 8 mdr.
11. januar 2013
Alder:
8 mdr.
Flere spørgsmål om søvn - 8 mdr.
Hej igen og tak for svar.
Vi er nu nået til at det oftest er far der putter, både dag og aften. Et par gange har han haft held med blot at ligge vores dreng i tremmesengen og sidde ved siden af, holde ham i hånden og synge lidt, så er han faldet i søvn. Men, de allerfleste gange er det med hjerteskærende skrigeri at han bliver puttet, ligegyldigt hvem af os der gør det.
Det foregår sådan at en af os hele tiden er hos ham, når han skal sove. Vi lader ham aldrig ligge og skrige alene!! Om aftenen, efter han er blevet ammet på sit værelse, bliver han lagt i sengen, men så starter skrigeriet. Vi lægger ham, han vender sig om på maven og stiller sig op med det samme, mens han skriger og hulker. Vi står med hele overkroppen nede i sengen hos ham, synger for ham, kærtegner og kysser ham og lægger ham ned igen, hvorefter han med det samme vender sig om på maven og rejser sig op igen. Sådan kan det fortsætte i op til en halv time eller mere. Det er hårdt for ryggen, men ikke så meget som at gå rundt med ham i favnen!
Om dagen er det det samme, bare uden amning inden han puttes.
På den ene side er vi begge glade for at være kommet væk fra at måtte vugge ham i søvn, og han bliver stort set heller aldrig ammet i søvn mere; på den anden side føles det helt, helt forkert at han bliver så komplet ulykkelig hver gang han skal sove :-( Vi bliver selvfølgelig kede af det og også en anelse nervøse for, hvad det gør ved ham, at han skriger og græder SÅ meget i forbindelse med at skulle sove.
Det er i sagens natur ikke en rar oplevelse for hverken ham eller os, at han bliver så ked af det, men omvendt så føler vi at vi har prøvet alt for at få ham til at sove uden gråd. Kan det på nogen måde skade, at han græder så meget? Skal vi være bekymrede? Eller er vi på rette spor?
Vi kan forresten ikke få ham til at tage flaske.
På forhånd tak for svar.
Med venlig hilsen
Mie