Brev:
Vil ikke have tøjet af og lidt af en natteravn
11. januar 2013
Alder:
20 mdr.
Vil ikke have tøjet af og lidt af en natteravn
Kære Helen,
Så er det blevet tid til at skrive til dig igen.
Generelt har vi en stærk og glad lille pige, der favner livet med nysgerrighed og tillid. Der er ingen tvivl om hun er meget følsom og en intelligent lille dame. Men det siger alle vi mødre vel om vores små guldklumper.
Vi har meget tidligt fundet ud af hvad Molly har lyst til og ikke lyst til og det har været en stor hjælp og skønt at se:)
Men nu er det som om vi er kommet til en skillevej i takt med hendes ønsker og behov bliver mere og mere avancerede, og hun endnu ikke taler så meget, i det fleste tilfælde klarer vi det meget godt med at stille ja og nej spørgsmål.
Konkret har vi dagligt en scene, (Molly skiftede fra privat børnepasning til vuggestue den 15. Okt, men har været meget syg, og har ikke været i VS siden starten af dec), hvor hun bliver dybt ulykkelig når hun skal have sin hue, trøje, vanter etc af efter middagslur. Hun sover i sin barnevogn og når hun vågner løfter jeg kassen af og bærer ind. Når hun så skal op bliver hun rigtig ked af det. Når jeg så endelig har fået hende op begynder det forfra og med endnu mere gråd, når hun så skal have tøjet af. Det skal lige siges at hun næsten altid er glad når hun vågner og møder en med smil og snak.
Foruden sorgen over at komme op af barnevognen og tøjet, er hun begyndt at sove meget meget lidt. Mange aftener er hun ikke til at drive i seng og klokken bliver hurtigt midnat inden hun er træt og vil sove, og så er hun klar igen mellem 6 og 7. Når og hvis hun kommer i seng fx kl 9, så vågner hun kl 3 og er frisk.
Normalt sover hun ca 2 timer til middag, men nogle gange kan hun godt tage nogle meget lange lure. Jeg har lavet et meget stramt skema med rutine for dagen, med mad, lur, bad puttetid etc, som jeg har dikteret vi følger slavisk og det gør både mon mand og jeg også, men Molly er ikke så samarbejdsvilling :-)
Jeg håber du kan hjælpe og glæder mig til at læse dit svar.
De bedste hilsner
I