Brev:
Natte og dagssøvn
10. januar 2013
Alder:
14 mdr.
Natte og dagssøvn
Kære Helen
Hjælp er ved at løbe tør for ideer. Vores datter er 14 måneder og begyndte i vuggestue i september.
Hjemme sover hun en morgenlur fra 8.30 til 9.00 og igen fra 12-14/14.30 vi ligger hende ud og hun falder selv i søvn. I middagsluren brummer hun lidt et par gange, men sover videre.
Hun vågner 06.30 og sover ca. 19.15..
Men i vuggestuen er det helt skævt. Nu sover hun max en time på hele dagen. Hun er drøn træt når vi henter hende ved 15.00 tiden.
Vi kan ikke holde hende kørende og hun sover en sen lur her. Troede det bare var en overgangsfase.
De siger hun vågner meget nemt og ikke vil falde i søvn igen.. har foreslået egen barnevogn, men de mener ikke det vil gøre en forskel. Hvad skal jeg stille op? Stakkels lille pige :o( det skærer i hjertet at hun er helt blank i øjnene og bare sidder stille af træthed når hun bliver hentet.
Dette har varet den sidste 1,5 måned.
Vi har besluttet at hun skal ind på sit eget værelse og ikke være afhængig af, at sove videre når vi kommer sutten i hendes mund. nætter har hun sovet på sit eget værelse. Hun vågner hver 2. time tit hver time og rejser sig op.
Vi går ind og giver hende sutten så sover hun med det samme og vi lirker den ud. Hvis hun bliver sur får hun den igen, vi lirker den ud osv. hun er blevet bedre til at acceptere vi tager den ud og smasker lidt og vågner ikke af det.
Er det den rigtige vej frem, vi kan næsten ikke hænge sammen af søvnmangel her, men hvis det hjælper er det jo det hver. Tror egentlig også hun har vågnet så meget før, men der har jeg givet hende sutten i søvne.
Alt i alt hjælp os trætte forældre og datter..
Kærlig hilsen
Linda