Brev:
Søvn om dagen (og natten) 11 mdr.
10. januar 2013
Alder:
11 mdr.
Søvn om dagen (og natten) 11 mdr.
Hej.
Min søn på nu 11 mdr. har altid sovet godt om dagen og rimelig ok om natten, dog med dårlige såvel som gode perioder.
Han er netop nu i gang med indkøring i vugestue, hvor han kommer til at skal være fra ca. 9-16 hver dag.
Han har altid sovet rigtig, rigtig godt om formiddagen og så taget en søvn igen over middag engang. evt. sen eftermiddag hvis det var en lang formiddagslur. Han sover ikke længere den helt sen 3. lur.
Jeg har ikke indtryk af, at han kan vænnes om til at tage den lange lur om middagen. han går simplthen kold ved 9 tiden og sover så typisk min. to timer og ind i mellem 3. Så kan du jo selv regne ud at det ofte bliver en kort lur på en lille time hen ved 15 tiden.
Vuggestuen er indstillet op på at tilpasse sig børnenes behov, de må sove når det passer børnene, så i den henseende er der ikke problemer.
Jeg vil bare høre om det er ok at han tager denlange lur om formiddagen og om det evt. kan have indflydelse på en halvdårlig nattesøvn.
Han er nemig ikke så god til at sove videre efter opvågninger om natten. Jeg ammer ham ikke mere og han får ikke flaske om natten (dog har han ved sygdom for nylig fået en flaske sen aften) han får en flaske til at sove på og vi er så småt begyndt med godnat grød, som er øllebrød.
Han kommer i seng kl. 19 hvor han er helt færdig. Han kan så godt vågne efter en lille time og skal have lidt hjælpe til at sove videre. På de trælse nætter vågner han så igen ved 22-23 tiden hvor han skl have hjælp igen. ofte kan han dog trække opvågningen til ex. 1.30, hvor han ikke gide sove. Han skriger ikke i vilden sky, men græder og er urolig. jeg har ikke tolket det som sult og han søger heller ikke ved mig.
Det ender ofte med at jeg tager ham med ind i vores seng, hvor han så ofte blot ligger og rumsterer og bliver mere vågen for så at falde i søvn efter en halvanden time eller 2!
Er det alderen? Skal han have mere/anden hjælp til at sove videre? Skal han have mere mad er nogen af de spørgsmål jeg længe har gået med.
Han spiser godt i løbet af dagen og er glad og tilfreds. Han har altid haft et godt sovehjerte, specielt om dagen:-)
Han står op ved 6.30 tiden hver dag.
Mange hilsner
Mor