Brev:
Triller kun til højre, og det at kravle
23. juli 2003
Alder:
6 mdr.
Triller kun til højre, og det at kravle
Hejsa!
Min søn på knapt 6 måneder er fint med motorisk så jeg er som sådan ikke bekymret. Men når han triller fra ryg til mave triller han i 99% af tilfældene til højre. Så nu er det jeg kommer til at tænke på om det mon kan gøre ham lidt "skæv"? Bør jeg hjælpe ham med at trille til venstre lidt oftere, eller er det ligemeget?
Ang. at kravle: Han har længe (en måneds tid) kunne komme op på alle fire og stå og rokke. Desuden kan han møffe sig bagud og til siderne. Fremad kan han også godt komme, dog ikke så effektivt endnu. Men han kommer nogle gange fremad ved at trække benene helt op under maven og så bumpe frem/ned på maven, op på alle fire igen osv.. Og i går så jeg for første gang ham hale sig fremad i armene mens han hviler på maven.
Jeg er jo af gode grunde meget spændt på, hvornår han begynder at kravle (også fordi han pt. virker lidt utilfreds med tingenes tilstand, og han virker ret fikseret på at komme op og stå og rokke). Så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor længe jeg kan forvente at der går før end han begynder at kravle?
MVH
Lise