Brev:
Hjælp til lidt natteuro
9. januar 2013
Alder:
10 mdr.
Hjælp til lidt natteuro
Hej Helen.
Jeg skriver da vores lille pige har siden juleaften vågnet ca kl 4 hver nat og har meget svært ved at falde i søvn igen. Også selv om hun bliver budt en flaske. Jeg kan forstå at det ofte har noget med rytmen at gøre så her er en oversigt over vores dag :)
6.45 vækkes, vaskes og klædes i tøjet
7.00 morgen grød (havre eller øllebrød)
7.30 afsted til dagpleje.
Ca 8.30-9 formiddags lur med lidt yoghurt eller en bolle inden.
11.00 middagsmad som består at små hapsede af rugbrød med forskelligt pålæg (hun spiser det ofte med gaffel selv, ved at jeg putter maden på gaffelen)
12.00 puttes til middagslur med en flaske på 125ml mme
Ca. 15.00 eftermiddagsmad.
17.30 aftensmad. Det samme som vi får
18.30 aften ritual med bad (hver anden dag), nattøj, lidt grød, børste tænder og lege indtil hun er træt og kommer i seng ca 19 hver dag med 200ml mme. Sover stort set med det samme
Jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg ellers kan gøre for at hun sover som hn har gjort fra 6 1/2 mdr gammel til 9 mdr. Der sov hun 19-07 uden flaske. Det er som om at efter hun er begyndt at kravle er det blevet svære for hende at sove roligt.
Det startede med at hun begyndte at kravle midt december. Og fik godt styr på det efter en uges tid. Juleaftensnat vågner hun grædende og hulkende. (Har hun ikke gjort før) det fortsætter indtil for 2 dage siden hvor hun nu bare vågner og snakker indtil det bliver gråd. Jeg kan normalt synge hende til ro, og nussebamsen og sutten har også før i tiden virket. Men hun er meget modsigende når det kommer til trøst for tiden. Hun giver tegn til at komme op og skubber så væk når hun er kommet op.
Vi er ved at være godt trætte herhjemme med arbejde og studie ved siden af.
Håber du kan hjælpe mig lidt