Brev:
Spisning 6 måneder
8. januar 2013
Alder:
5 mdr.
Spisning 6 måneder
Hej igen.
Jeg har nu et spørgsmål vedr. Vores søn som snart bliver 6 måneder. Vi startede med skemad da han var 4 måneder og det går super godt. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt han får for meget mad/mælk (nan) i løbet af et døgn, samt hvordan jeg skal udvide med mere skemad/ flere måltider? Hvor meget mælk ( nan) skal han have pr. Døgn? Jeg tilsætter også nan i hhv. Grød/ kartoffelmos.
Han er en stor dreng på 8,5 kg. Vi laver pt. Flasker med 270 ml. Nan, han tømmer dem ikke hver gang, men spiser godt. Jeg har forsøgt i nogle dage at udvide med lidt flere og lidt større portioner skemad, men han har efterfølgende gylpet en del og sovet mere uroligt.
Hans døgnrytme ser pt. Således ud:(ca. Tider)
05.00/06.00 vågner/står op
07.30 får flaske
08.00 sover i barnevognen 1-2 timer
10/11 grød/frugtmos
11.30 får flaske
12.00 sover i barnevogn 1-2 timer
15.30 får flaske
16.00 sover i barnevogn 1/2-1 time
17/17.30 kartoffel/grøntsagsmos
18/18.30 får flaske
Ca. 18.30 puttes til nat i egen seng (sover med det samme)
Herefter vågner han først igen kl. 02.00/03.00 og spiser ca. 230 ml. Nan.
05.00/06.00 vågner/står op.
Ser frem til at høre fra dig:0)
Kærlig hilsen
En mor